دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

  • ۰
  • ۰
دورهاتو به گزارش ایسنا، خبرها از جدی تر شدن واگذاری سهام باقی مانده شرکت های دولتی در بورس اشاره دارد. این واگذاری در بازار خرید خودرو و فروش خودرو نیز اتفاق می افتد. سهم شرکت ایران خودرو 13 درصد و سایپا 17.3 درصد است که تا پایان سال آینده واگذار خواهد شد. حال پرسش اینجاست که این اقدام بر وضعیت آشفته بازار خرید خودرو و فروش خودرو چه تاثیراتی می گذارد؟ به گفته کارشناسان، این امر به نفع هم بازار خرید خودرو و فروش خودرو و مصرف کنندگان خواهد شد. 
قطعه سازان و خرید سهام دولت در سایپا و ایران خودرو
بر اساس گزارش های انجام شده، برخی از قطعه سازان مانند کروز در بازار خرید خودرو و فروش خودرو خواهان خرید سهام دولت هستند. از این رو این صنعت انحصاری تر خواهد شد. زیرا در حال حاضر این قطعه سازان در خودروسازی ها دارای سهام هستند و شرکت های قطعه سازی در بازار خرید خودرو و فروش خودرو انحصارِ دولتی  دارد. زمانی که این انحصار ها بر داشته شود، شراکت قطعه سازان و خودروسازن خود باعث پیشرفت و توسعه بازار خرید خودرو و فروش خودرو خواهند شد. این امر زمانی مشکل ساز است که خودروساز تنها بخواهد از یک تامین کننده قطعه تامین نماید و سایر قطعه سازان را نادیده بگیرد.
برنامه مجلس برای احیای بازار خرید خودرو و فروش خودرو 
دولت با اجرای طرح ساماندهی بازار خرید خودرو و فروش خودرو و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، برگزاری جلسات مشترک با صنعت، معدن و تجارت و مطلع شدن از کم و کیف واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا و انجام پیکیری برای رسیدن به نتیجه به دنبال احیای بازار خرید خودرو و فروش خودرو در ایران است.