دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

  • ۰
  • ۰

سایت دورهاتو به گزارش ایسنا، کشور نروژ و آلمان از خودروهای الکتریکی و تمام برقی در بازار خرید خودرو استقبال بیشتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی از خود نشان داده اند. به دنبال وجود ذرات آلاینده در هوا و گرم تر شدن کره زمین و آسیب جدی به کره زمین، بسیاری از خریداران و تولید کنندگان به سمت کالاهای طبیعت دوست کشیده شده اند. از این رو فروش خودروهای تمام برقی و الکتریکی در بازار فروش خودرو و خرید خودرو این قاره پرفروش بوده است. 

سوئد کشور موفق در فروش خودرو برقی

طبق آمارهای سایت موسسه تحقیقاتی jato، کشور نروژ توانست در سال 2018 میلادی مقام برترین و موفق آمیزترین کشور در بازار فروش خودروهای تمام برقی اروپا شود. زیرا توانست حدود 46 هزار و 57 هزار خودرو الکتریکی به فروش برساند و نسبت به سال گذشته 39 درصد افزایش فروش داشته باشد. همچنین نیمی از خودروهای فروخته شده در این کشور همگی برقی و الکتریکی بوده‫اند. این کشور اقدامات زیادی در راستای کاهش خودروهای بنزینی و دیزلی در بازار خرید خودرو انجام داده است. همچنین پایتخت این کشور یعنی اسلو لقب پایتخت خودروهای الکتریکی در جهان را دارد. 

کشورهای اروپایی پر فروش خودرو های برقی

طبق آمار منتشر شده بعد از کشور نروژ، کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، انگلستان و سوئد قرار دارد. فروش این کشورها برای خودروهای تمام برقی در بازار فروش خودرو برقی به ترتیب 34 هزار و 543، ۳۰ هزار و ۹۳۹، ۲۴ هزار و ۲۸۴، ۱۴ هزار و ۵۰۴ و هفت هزار و ۶۹ دستگاه در جایگاه های دوم تا ششم جدول قرار گرفتند. همچنین گزارش ها حاکی از آن است که همه بازارهای فروش در کشورهای اروپایی با رشد فروش قابل توجهی رو به رو شده است. سهم رشد فروش کشور آلمان 40 درصد، فرانسه 24 درصد و هلند 202 درصد بوده است. علاوه براین، کمترین سهم متعلق به کشورهای انگلستان با هفت درصد و سوئیس  چهار درصد بوده است.