دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

۲۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سایت دورهاتو به نقل از خبرگزاری ایسنا، این روزها در بازار خرید خودرو و فروش خودرو قیمت قطعات یدکی خودرو بر سر زبان ها است. و انتقاد های زیادی نسبت به افزایش قیمت این قطعات و تعمیر خودرو از جانب مردم و راننده ها صورت گرفته است. آنها بیان می کنند کیفیت کار مکانیک ها بسیار پایین آمده و حتی در برخی از موارد مشاهده شده است نه تنها مشکل خودرو رفع نشده بلکه آسیب های دیگری به آن وارد شده است. از دیگر انتقادهای موجود در بازار خرید خودرو و فروش خودرو دستمزدهای پایین و ثابت تعمیرکاران خودرو، افزایش سه برابری قطعات خودرو و کمبود قطعات در بازار خرید خودرو و فروش خودرو بیان شده است. 

کمبود قطعات یدکی خودرو

برخی از تعمیرکاران خودرو از کمیاب شدن برخی از قطعات یدکی خودرو در بازار خرید خودرو و فروش خودرو گفته اند. به ادعای آن ها برای یافتن برخی از قطعات باید چندین ماه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو زمان صرف کنند تا بتوانند قطعه مورد نظر خود را بیابند. برای خودرو های لوکس و گرانقیمت نیز قطعات به سختی یافت می شود. البته در مورد خودرو های داخلی تامین قطعات مشکلی نداشته و محصولات با کیفیت و اصل وجود دارد.  

بها دادن به تولیدات داخلی

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو کرج، اظهار داشت در بازار خرید خودرو و فروش خودرو باید به تولیدات داخلی بها داد تا بتوانیم محصولات با کیفیتی را با قیمت مناسب و کمتر از کالاهای خارجی وارد بازار خرید خودرو و فروش خودرو نماییم. ایشان در ادامه از مردم خواست تا نسبت به خرید های خود توجه داشته باشند و اجناس تقلبی و زیر زمینی را به عنوان جنس خارجی نخرند. حتی کالاهای خارجی نیز به علت تحریم ها مشکل گارانتی و ضمانت دارند. اما برای تولیدات داخلی نه تنها مشکلات نخواهند داشت بلکه اشتغال زایی هم انجام می شود. 


  • dorhato
  • ۰
  • ۰

سایت دورهاتو به نقل از ایسنا، در سال های اخیر به دلایل افزایش گرمای زمین، گازهای گلخانه ای و سمی، آلودگی هوا و مشکلات به وجود آمده برای جو زمین و سلامتی انسان ها و حیوانات، توجه به محیط زیست افزایش یافته است. این مساله به بازار خرید خودرو و فروش خودرو نیز راه پیدا کرده است. بسیاری از کشورها طرح های تشویقی به شرکت های تولید کننده می دهند و شهروندان نیز توجه بیشتری به وسایل نقلیه پاک و دوست دار محیط زیست نشان می دهند. در این میان خودرو های تمام برقی و الکتریکی در بازار خرید خودرو و فروش خودرو از رشد قابل توجهی برخوردار شده اند.  

بازار خرید خودرو و فروش خودرو در انگلستان

 در بازار خرید خودرو و فروش خودرو ، شرکت های خودرو ساز بزرگی تصمیم بر ساخت و طراحی خودرو های برقی، الکتریکی و هیبریدی کرده اند. انگلستان یکی از بزرگترین بازارهای خرید خودرو و فروش خودرو به حساب می آید. باتوجه به آمار منتشر شده، فروش خودرو های تمام برقی و الکتریکی در این کشور رشد بسیار خوبی داشته است. 

فروش خودرو های دیزلی و بنزینی 

بازار خرید خودرو و فروش خودرو در انگلستان در سال 2018، 428 هزارو شش دستگاه خودروی دیزلی فروخته در حالی که در سال 2019، 19 درصد کاهش داشته است و 344 هزار و 877 خودرو دیزلی فروخته است. فروش خودرو های بنزینی نیز در سال 2018 نسبت به سال قبل 3.5 درصد افزایش داشته است.

فروش خودرو های تمام برقی و الکتریکی

 این درحالی است که خودرو های تمام برقی و الکتریکی با فروش 7470 دستگاه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو حدود 60.3 درصد افزایش داشته است. همچنین در سال جاری فروش خودرو های تمام الکتریکی 11 هزارو 975 دستگاه بوده است که علاقه و استقبال مردم انگلیس را به خودرو های تمام برقی در بازار خرید خودرو و فروش خودرو نشان می دهد. 

فروش خودرو های هیبریدی و پلاگین هیبریدی

در بازار خرید خودرو و فروش خودرو انگلستان خودرو های هیبریدی نیز با رشد 17.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و توانسته است از 42 هزار دستگاه به 49 هزار و 217 دستگاه برسد. این در حالی است که خودرو های پلاگین هیبریدی از 21 هزار و 200 خودرو در سال 2018 به 14 هزار و 923 دستگاه رسیده و با 29.6 درصد کاهش فروش در بازار خرید خودرو و فروش خودرو مواجه شده است. 


  • dorhato
  • ۰
  • ۰
دورهاتو به گزارش ایسنا، خبرها از جدی تر شدن واگذاری سهام باقی مانده شرکت های دولتی در بورس اشاره دارد. این واگذاری در بازار خرید خودرو و فروش خودرو نیز اتفاق می افتد. سهم شرکت ایران خودرو 13 درصد و سایپا 17.3 درصد است که تا پایان سال آینده واگذار خواهد شد. حال پرسش اینجاست که این اقدام بر وضعیت آشفته بازار خرید خودرو و فروش خودرو چه تاثیراتی می گذارد؟ به گفته کارشناسان، این امر به نفع هم بازار خرید خودرو و فروش خودرو و مصرف کنندگان خواهد شد. 
قطعه سازان و خرید سهام دولت در سایپا و ایران خودرو
بر اساس گزارش های انجام شده، برخی از قطعه سازان مانند کروز در بازار خرید خودرو و فروش خودرو خواهان خرید سهام دولت هستند. از این رو این صنعت انحصاری تر خواهد شد. زیرا در حال حاضر این قطعه سازان در خودروسازی ها دارای سهام هستند و شرکت های قطعه سازی در بازار خرید خودرو و فروش خودرو انحصارِ دولتی  دارد. زمانی که این انحصار ها بر داشته شود، شراکت قطعه سازان و خودروسازن خود باعث پیشرفت و توسعه بازار خرید خودرو و فروش خودرو خواهند شد. این امر زمانی مشکل ساز است که خودروساز تنها بخواهد از یک تامین کننده قطعه تامین نماید و سایر قطعه سازان را نادیده بگیرد.
برنامه مجلس برای احیای بازار خرید خودرو و فروش خودرو 
دولت با اجرای طرح ساماندهی بازار خرید خودرو و فروش خودرو و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، برگزاری جلسات مشترک با صنعت، معدن و تجارت و مطلع شدن از کم و کیف واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا و انجام پیکیری برای رسیدن به نتیجه به دنبال احیای بازار خرید خودرو و فروش خودرو در ایران است.

  • dorhato
  • ۰
  • ۰
سایت دورهاتو به گزارش ایسنا، خودروهای هیبریدی در بازار خرید خودرو و فروش خودرو در اروپا و بسیاری از کشورها، با استقبال بسیاری رو به رو شده است. از طرفی توجه و علاقه به خودروهای دیزلی روند نزولی داشته است. بعد از خبر رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن در بسیاری از کشورهای جهان مانند اروپا و آمریکای شمالی، استقبال از این خودرو ها بسیار کاهش یافته است. فعالان بازارهای  خرید خودرو و فروش خودرو در جهان پیش بینی کرده اند در سال های آینده، فروش خودروهای دیزلی کاهش پیدا خواهد کرد. 
تولید و عرضه خودروهای برقی 
خودروهای هیبریدی که شامل خودروهای برقی و پلاگینِ هیبریدی می شوند به محیط زیست آسیب کمتری زده و دوستدار طبیعت نامیده می شوند. از این رو از جانب افراد زیادی از سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده و به دنبال آن شرکت های خودروساز بین المللی زیادی برای عرضه این خودرو ها به رقابت با هم پرداخته و در تلاش هستند تا خودروهای جدید، متنوع و پر قدرت در بازار خرید خودرو و فروش خودرو عرضه نمایند. این در حالی است که زمان زیادی می برد تا این خودرو ها  تکامل یافته و مردم بتوانند بدون نگرانی هر مسافتی که مد نظر دارند با آن بپیمایند. 
کاهش فروش خودرو های دیزلی
بر اساس گزارش وب سایت best selling cars نشان می دهد در سال های 2017 و 2018 میلادی میزان استقبال خودروهای دیزلی در بازار خرید خودرو و فروش خودرو کاهش قابل ملاحظه ای داشته است. در سال 2017، شش میلیون و 766 هزار و 776 دستگاه خودرو دیزلی در بازار خرید خودرو و فروش خودرو اروپا فروخته شد. در حالی که در سال 2018 با کاهش 18 درصدی رو به رو شد و این رقم به پنج میلیون و 522 هزارو 882 دستگاه رسید. 

  • dorhato
  • ۰
  • ۰
سایت دورهاتو به نقل از تهران نیوز، با توجه به کاهش قیمت دلار و رسیدن به زیر 12 هزار تومان در تاریخ 26 تیر ماه و رسیدن قیمت سکه به زیر 4 میلیون تومان، بار دیگر شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خرید خودرو و فروش خودرو بوده ایم. برخی از فعالان بازار خرید خودرو و فروش خودرو پیش بینی می کنند، این کاهش قیمت بخصوص در خودروهای وارداتی ادامه داشته باشد. نبود مشتری در بازار همچنان ادامه دارد و مردم منتظر کاهش دوباره قیمت خودرو در بازار خرید خودرو و فروش خودرو هستند.
افت 20 میلیون تومانی النترا
به نقل از اتاق خبر، قیمت خودروهای وارداتی در بازار خرید و فروش خودرو به دنبال کاهش قیمت نرخ ارز و سکه با کاهش 20 میلیون تومانی مواجه شده است. به طور مثال قیمت هر دستگاه خودرو النترا از 520 میلیون تومان به قیمت 500 میلیون تومان در بازار خرید خودرو و فروش خودرو رسیده است. قیمت خودرو سانتافه که به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده بود، دوباره به قیمت 820 میلیون تومان رسیده است. قیمت خودرو چاگان نیز در بازار خرید خودرو و فروش خودرو با کاهش 10 میلیون تومان همراه بوده و در حال حاضر با قیمت 170 میلیون تومان معامله می شود. 
کاهش بیشتر قیمت خودرو در روزهای آینده
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اظهار کرد، قیمت دلار بر بازار خرید خودرو و فروش خودرو به ویژه خودروهای وارداتی و همچنین منتاژی تأثیرگذار بوده است. این در حالی است که طی یک هفته آینده اثر بیشتری از کاهش قیمت خودرو در بازار خرید و فروش خودرو را مشاهده خواهیم کرد. در روزهای اخیر با کاهش تقاضای خرید خودرو به روند کاهشی قیمت خودرو کمک کرده است. 

  • dorhato
  • ۰
  • ۰

سایت دورهاتو به نقل از ایسنا، مردم ژاپن علاقه زیادی به خرید برند کشور خود دارند. خودرو نیز یکی از کالاهایی است که ژاپنی ها معمولا از برند خودشان استفاده می کنند. ژاپن یکی از بزرگترین و مهم ترین بازارهای خرید خودرو و فروش خودرو در جهان به حساب می آید. بر اساس گزارش وب سایت best selling cars، بیشترین فروش خودرو در این کشور متعلق به خودرو تویوتا، هوندا و سوزوکی بوده است که توانستند به ترتیب در جایگاه اول تا سوم پرطرفدارترین خودروهای ژاپن قرار بگیرند. 

پرفروش ترین برند خودرو ژاپنی

کشور ژاپن در نیمه نخست سال 2019 توانست با فروش دو میلیون و 753 هزارو 419 دستگاه نسبت به سال قبل، 8 درصد رشد داشته باشد. شرکت تویوتا موتورز توانست با فروش 799 هزارو 552 دستگاه به پرفروش ترین برند خودرو در بازار خرید خودرو و فروش خودرو در ژاپن دست پیدا کند. بعد از شرکت تویوتا موتورز، شرکت هوندا با رشد ۴.۶ درصد نسبت به سال گذشته توانست 385 هزار و 742 دستگاه خودرو در بازار خرید خودرو و فروش خودرو بفروشد و در مقام دوم قرار بگیرد. سوزوکی نیز در رده سوم پر فروش ترین خودرو در میان مشتریان ژاپنی قرار گرفت. رشد این شرکت نسبت به فروش پارسال حدود ۱.۱ بوده است.

برندهای ژاپنی و کاهش فروش خودرو

در بازار خرید خودرو و فروش خودرو ژاپن، شرکت هایی نیز بودند که با کاهش فروش نسبت به سال قبل رو به رو شدند. شرکت نیسان موتورز و مزدا به ترتیب با کاهش ۶.۹ درصد و ۱۳.۴ درصد مواجه شدند و در جایگاه پنجم و ششم قرار گرفتند. شرکت های سوبار، میتسوبیشی و ایسوز به ترتیب در جایگاه های هفتم تا نهم قرار گرفتند و به ترتیب ۶۹ هزار و ۳۳۰، ۵۸ هزار و ۲۵۳ و ۴۱ هزار و ۵۴۳ دستگاه خودرو در بازار خرید خودرو و فروش خودر این کشور به فروش برسانند.


  • dorhato
  • ۰
  • ۰
سایت دورهاتو به گزارش خبر آنلاین، بازار خرید خودرو و فروش خودرو از سال 2018 در دنیا روند نزولی داشته است و شدیداً دچار کاهش 7 درصدی فروش خودرو شده است. با این وجود بیشترین فروش خودرو در دست دو شرکت خودرو ساز آمریکایی و ژاپنی قرار دارد. این دو کمپانی یعنی شرکت تویوتا و فورد برای افزایش فروش خودرو با یکدیگر رقابت نزدیکی دارند. هرچند کاهش فروش خودرو در بازار خرید خودرو در این چند سال روی هر دو تاثیر داشته است. ولی با این وجود جزو پر فروش ترین ها هستند.
خودروسازی تویوتا 
با وجود افت 5 درصدی فروش کمپانی تویوتا در سال 2019، همچنان این خودرو ساز، مقام نخست را در بازار خرید خودرو و فروش خودرو جهانی به دست آورده است. با گذشت شش ماه از سال، حدود 377،000 دستگاه خودرو به فروش رسانده است. این کمپانی در سال 2018 نسب به سال قبل خود، حدود 1.5درصد با افت فروش خودرو رو به رو بوده است. با این حال با فروش 1،180،000 خودرو تویوتا کرولا توانست مقام پرفروش ترین خودرو در بازار جهانی خرید خودرو و فروش خودرو را کسب نماید. 
خودروسازی فورد
بعد از شرکت خودروسازی تویوتا، کمپانی فورد در جایگاه دوم پر فروش خودرو در بازار جهانی خرید خودرو و فروش خودرو قرار گرفته است. در سال 2018 کمپانی فورد با ساخت و عرضه خودرو "اف" توانست با فروش 1،081،000 دستگاه خودرو در بازار خرید خودرو و فروش خودرو در دنیا بعد از شرکت تویوتا در مقام دوم بایستد و حدود 40،000 دستگاه خودرو بفروشد. این کمپانی در سال 2019 نسبت به سال قبل توانست با رشد یک درصدی رو به رو شود. با توجه به پیش بینی های انجام شده ممکن است در سال جاری جایگاه تویوتا را نیز به دست بیاورد. این در حالی است که در سال 2018 نسبت به سال قبل خود کاهش 0.5 درصدی در بازار جهانی خرید خودرو و فروش خودرو داشته است.
  • dorhato
  • ۰
  • ۰

سایت دورهاتو به گزارش خبرآنلاین، باتوجه به انتشار گزارش ارزشیابی کیفیت خودرو از میان 48411 خودرو تولید شده در بازار خرید خودرو و فروش خودرو 99 درصد متعلق به خودرو سبک و تنها یک درصد خودرو های سنگین را در بر داشته است. گروه سبک دارای 45 مدل خودرو و گروه سنگین دارای 8 مدل بوده است. باتوجه به بررسی انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش کیفیت خودرو ها در بازار خرید خودرو و فروش خودرو به شرح زیر است. 

باکیفیت ترین خودرو در گروه سبک بخش وانت

در بازار خرید خودرو و فروش خودرو در گروه خودرو سبک در بخش وانت، در سطح قیمتی 1، خودرو وانت نیو پیکاپ فوتون با گرفتن 3 ستاره توانست بیشترین کیفیت از میان خودروهای ساخت داخل را در ماه خرداد به خود اختصاص دهد. در سطح قیمتی 2، وانت آریسان توانست 2 ستاره کیفی را دریافت کند. کمترین کیفیت در بازار خرید خودرو و فروش خودرو در این گروه با کسب تنها یک ستاره به خودرو وانت مزدا- کارا2000 دو کابین، وانت نیسان تک سوز و وانت نیسان دوگانه سوز تعلق گرفت. 

باکیفیت ترین خودرو در گروه سبک بخش سواری

در بخش سواری در سطح قیمتی 1، خودروهای نیومزدا 3 و سوزوکی گرند ویتارا توانستند 4 ستاره در بخش کیفیت دریافت نمایند. در سطح قیمتی 2 خودرو های پژو 2008 و سیتروئن c3 توانستند 5 ستاره در کیفیت گرفته و در این ماه باکیفیت ترین خودروهای داخلی بازار خرید خودرو و فروش خودرو را به دست بیاورند. در سطح قیمتی 3، B30 و چاگان CS35 در این بخش 4 ستاره دریافت کردند.



  • dorhato
  • ۰
  • ۰

سایت دورهاتو به نقل از ایسنا، طبق گزارش منتشر شده در وب سایت best selling cars، میزان فروش خودرو های پورشه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو در سال 2018 میلادی نشان می دهد. بیشترین طرفداران خودرو پورشه در کشورهای آسیایی هستند. این شرکت خودروسازی زیر نظر شرکت فولکس واگن آلمان است و در دنیا یکی از محبوبترین شرکت های خودرو سازی در جهان محسوب می شود. این شرکت همواره خودروهایی لوکس در کلاس اسپرت کوپه و شاسی بلند به بازار جهانی خرید خودرو و فروش خودرو عرضه می کنند.

طرفداران پورشه در بازار خرید و فروش خودرو

بر اساس گزارش ها نشان می دهد کشورهایی که طرفداران خودرو پورشه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو هستند. بیشتر متعلق به کشورهای آسیایی بخصوص خارمیانه، کشورهای آفریقایی و همچنین شرق آسیا و چین هستند. اکثر افرادی که به خرید خودرو پورشه علاقه دارند جز افراد ثروتمند به شمار می آیند. 

آمارهای فروش خودرو در بازار جهانی

طبق آمار منتشر شده توسط شرکت خودروسازی پورشه، میزان فروش خودرو پورشه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو دنیا در سال 2018 نسبت به سال 2017 حدود 4 درصد افزایش داشته است و 256 هزار و 255 دستگاه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو جهانی فروخته شده است. این در حالی است که فروش خودرو های لوکس پورشه در کشورهای اروپایی چهار درصد کاهش داشته است و یکی از کشورهایی که فروش خودرو لوکس پورشه در آن کاهش سه درصدی داشته است خود کشور آلمان است که سازنده این خودرو است. بیشترین فروش خودرو پورشه مربوط به کشور چین بوده است که با رشد دوازده درصدی رو به رو بوده است. بعد از آن کشورهای شرق آسیا و خاورمیانه و آفریقا دارای 10 درصد رشد قابل توجه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو داشته اند.


  • dorhato
  • ۰
  • ۰

سایت دورهاتو به نقل از ایران، معاون نظارت سازمان ملی استاندارد کشور اظهار داشت: در رابطه با کمبود قطعه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو ، این سازمان وضعیت تولید خودروها را با دقت بررسی خواهد کرد تا حق هیچ کس ضایع نشود. خودروسازان وظیفه دارند با رعایت استانداردهای 85 گانه، خودرو ها را به بازار خرید خودرو و فروش خودرو ارائه کنند. این درحالی است که شنیده می شد خودرو ها با نقض استانداردها تحویل مشتری خواهد شد تا مردم به خودرو های خود برسند. اما با ادعای شده از یک مقام مسئول هیج خودرو ناقصی وارد بازار خرید خودرو و فروش خودرو نخواهد شد در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

استانداردهای 85 گانه خودرو 

سازمان استاندارد از سال 95 استانداردهای خود را از 55 گانه به 85 گانه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو ارتقا داد. این در حالی است که بسیاری از خودروسازان نسبت به استانداردهای اجباری جدید، تمایلی نداشتند. این استانداردها شامل ایربگ، ترمز ای بی اس، سنسور حفاظت از افراد پیاده و سایر موارد بود. بهانه خودرو سازان نیز به خاطر هزینه های این موارد بود. اما جهت ارتقا ایمنی این استانداردها اجباری شدند. هر گونه دخل و تصرف و تغییرات و تعویض قطعات خودرو باید به اطلاع سازمان استاندارد برسد تا مجوزش صادر شود. هیچ خودرویی بدون قطعات استاندارد وارد بازار خرید خودرو و فروش خودرو نخواهد شد.

کمبود قطعات خودرو در بازار خرید و فروش خودرو 

شنیده می شود کمبود قطعات مانند پخش صوت، ایربگ و قطعات کامپیوتری در بازار خرید خودرو و فروش خودرو است. این در حالی است که برخی ادعا می کنند برخی قطعات مانند ای بی اس و ایربگ آپشن هستند که در برخی از کشورها مثل هند، اجباری نیستند. از آن جایی که حذف قطعات غیر قانونی است. معاون نظارت سازمان ملی استاندارد بیان کرد: در صورتی که مردم هنگام تحویل خودرو متوجه حذف قطعات استاندارد اجباری شدند، حتما به سازمان ملی استاندارد اطلاع دهند. اگر آن قطعه شامل استاندارد اجباری نبود، به سازمان حمایت اطلاع دهند تا بررسی ها صورت گیرد. 


  • dorhato