دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

  • ۰
  • ۰

شیوه‌های قدیمی که شامل مراجعه به نمایشگاه‌های اتومبیل، درج آگهی به صورت کاغذی در روزنامه، فروش خودرو در بازار دلالی هفتگی و ... می‌شود، معمولا زمان‌بر بوده و در صورتی که مالک نیاز به فروش خودرو در کمترین زمان ممکن را داشته باشد، چندان کاربردی نیستند.

مضاف بر این در چنین مواردی احتمال دارد که ترفند دلالان از شرایط اضطراری مالک سواستفاده کرده و اقدام به خرید اتومبیل با مبلغی بسیار پایین‌تر از قیمت روز خودرو موردنظر کنند که در نتیجه ضرر مالی فروشنده را در پی خواهد داشت.

خرید و فروش خودرو دست دوم این روزها، رایج شده است و سایت‌ها و اپ‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. بعضی اقساط ۶ تا ۳۶ ماهه دارند و برخی ۲۰ ماهه. بعضی در این مدت، مجوز فروش خودرو را به خریدار می‌دهند، اما در برخی از شرکت‌ها تا زمان تسویه کامل، امکان نقل و انتقال خودرو وجود ندارد.

1.تعمیرات و سرویس‌های پایه را انجام انجام دهید

هیچ شخصی دوست ندارد خودرویی را بخرد که نیاز به تعمیرات اساسی و سرویس‌های پایه مانند تعویض روغن یا تعویض فیلترهایی مانند فیلتر هوا داشته باشد و ترجیح می‌دهد که خودرو اش تا مدتی نیاز به مراجعه به تعویض روغنی نداشته باشد. پس در مرحله اول قبل از اینکه خودروتان را در نمایشگاه‌های سطح شهر به فروش بگذارید به تعویض روغنی رفته و یک حال اساسی به موتور خودروتان بدهید. سپس در هنگام فروش به شخص خریدار این اطمینان را بدهید که تمام سرویس‌های لازم انجام شده و براحتی می‌تواند سراسر ایران را با خودروی جدیدش بدون ایجاد مشکلی بپیماید.

2.بهینه سازی‌های ساده را انجام دهید

موارد خیلی کوچکی هستند که شاید برای خودتان خیلی مهم نباشد اما برای شخص خریدار در لحظه خرید با اهمیت می‌شود. مثلا کهنه شدن زیرپایی‌های خودرو یا قالپاق‌های فرسوده چرخ‌ها از این قبیل موارد هستند. خیلی راحت، با هزینه‌ای اندک و با تعویض این قطعات می‌توانید مشتری‌تان را مشتاق‌ به خرید خودروتان کنید. پس از این موارد غافل نشوید.

3. خودروتان را کامل شسته و واکس بزنید

در مرحله بعدی خودروتان را با دقت و ظرافت کامل شسته و تمیز کنید و حتما از واکس‌های موجود در بازار برای براق کردن رنگ آن استفاده کنید. خیلی از افراد از همین مورد پایه و اساسی به‌ سادگی عبور می‌کنند در حالی که باید در هنگام فروش، خودرو ظاهری براق و تمیز داشته باشد و حتی در داخل کابین عطری خوش بو به مشام برسد. توصیه می‌شود یک هفته قبل از فروش خودروتان یک خوش‌بو کننده‌ را در داخل کابین قرار داده تا بوی کهنگی و یا فرسودگی را از آن دور کند.

  • ۰۰/۰۷/۰۳
  • dorhato