دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

  • ۰
  • ۰
سایت دورهاتو به نقل از تسنیم اظهار داشت، خودروسازان همچون سایپا و ایران خودرو در بازار خرید و فروش خودرو به بهانه های واهی مثلا نداشتن دستمال کاغذی، آینه و ... هزاران خودرو را در پارکینگ انبار کرده اند. این امر ضعف وزارت صنعت، معدن و تجارت را در امر نظارت بازار خرید خودرو و فروش خودرو را نشان می دهد. این وزارتخانه صرفا نظاره گر و تماشاگر نا به سامانی های بازار خرید و فروش خودرو بوده و اقدامی که منجر به کاهش قیمت خودرو شود، انجام نمی دهد. 
شاخص تعیین قیمت خودرو 
در وضعیت آشفته بازار خرید خودرو و فروش خودرو، سوالی مطرح است که با کدام شاخص استاندارد و منطقی قیمت خودرو تعیین می شود. وزارت صمت در تعیین قیمت خودرو چه نظارتی دارد که شاهد وضعیت آشفته و حضور دلالان و واسطه هایی هستیم که منافع نامشروع خود را در بازار خرید خودرو و فروش خودرو ارجح می دانند. ضروری است که وزارت صنعت و معدن در این راستا برنامه ای جهت نظارت دقیق بر تعیین قیمت خودرو و همچنین خرید و فروش خودرو انجام دهد. 
دلایل نا به سامانی بازار خرید خودرو و فروش خودرو
نماینده مردم کنگان، وجود دلالان و نقدینگی بالا در دست مردم را دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار خرید و فروش خودرو دانست و افزود، زمانی که قیمت خودرو بین کارخانه و بازار زیاد شود، این دلالان هستند که بازار خرید خودرو و فروش خودرو را به دست گرفته و موجب برهم زدن ثبات قیمت خودرو و ایجاد نا به سامانی در عرضه و تقاضای خودرو می شوند. ایشان اضافه کرد: با توجه به نام گذاری امسال به نام«رونق تولید» استفاده از خودروهای داخلی باید برای همه اقشار جامعه فراهم شود.