دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

  • ۰
  • ۰
سایت دورهاتو به گزارش ایسنا: با وجود کاهش قیمت خودرو در بازار خرید و فروش خودرو، با بررسی کردن قیمت خودرو در یک سال اخیر، مشخص می شود در بسیاری از خودروها بیش از دو برابر افزایش قیمت وجود داشته است. نوسانات اخیر بازار خرید خودرو را با مشکل رو به رو کرده است. 
نقص قطعه در بازار خرید خودرو و فروش خودرو
در چند روز اخیر از انبار خودروسازان عکس هایی منتشر شده است که تعجب برخی از مخاطبان را برانگیخته است. این انبارها وجود خودروهای بسیاری را در انبار خودروسازان نشان می دهد و علت این امر نیز کمبود قطعه در بازار خرید و فروش خودرو ادعا شده است. برخی معتقدند عدم عرضه خودرو ها به بازار خرید خودرو و فروش خودرو جهت افزایش قیمت خودرو بوده است. اما با توجه به صحبت های دبیر انجمن خودرو سازان در این خصوص نشان می دهد که 50 درصد تولید روزانه بابت 1800 دستگاه خودرو به علت نقص قطعه در انبارها می مانند. 
خودروسازان نباید خودرو پیش‌فروش کنند
با وجود اعلام نقص قطعه، خبر پیش فروش خودرو شنیده می شود، چگونه است هم خودرو در بازار فروخته می شود؛ هم کمبود قطعه اعلام می شود؟! پس می شود نتیجه گرفت خودرو سازان قبلا خودرو تولید و احتکار کرده و در حال حاضر قصد فروش آن را در بازار خرید خودرو و فروش خودرو به صورت پیش فروش دارند. به اعتقاد بهرام پارسایی، اگر خودروسازان خودروها را به علت نداشتن قطعه در بازار خرید و فروش خودرو عرضه نمی کنند؛ تخلف قانون است. چرا که حق پیش فروش خودرو را در صورت نقص قطعه نداشته اند و این تخلف محسوب می شود. 
تحویل خودرو های ناقص به بازار خرید و فروش خودرو
طبق خبرها بخشی از کمبود قطعات خودروهای انبار شده ایران خودرو و سایپا در حال تامین است و به گفته دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به بازار خرید خودرو و فروش خودرو ارائه خواهد شد. قائم مقام سایپا نیز از تحویل 80 درصد خودروهای ناقص تا یک ماه دیگر خبر داد.