دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

  • ۰
  • ۰
گزارش سایت دورهاتو به نقل از خبر آنلاین، یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مدعی شد بازار خرید خودرو و فروش خودرو در دست دلالان افتاده است و آنها به صورت دلخواه خودرو ها را قیمت گذاری می کنند. به ادعای وی حضور دلالان و سفته بازی های آنها با قیمت خودرو باعث عدم کنترل بر این بازار شده است. بعد از کنترل و نظارت برخی از نهادها، حذف قیمت آگهی ها در سایت ها، عرضه و تعجیل در واگذاری خودرو توسط خودرو سازان تاحدودی آرامش را به بازار خرید خودرو بازگردانده است.
 افزایش قیمت خودرو 
در روزهای اخیر قیمت برخی از خودرو ها در بازار فروش خودرو افزایش یافته است. این افزایش قیمت با گذاشتن قیمت خودرو بر روی وب سایت همزمان بود. حسن بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس بیان کرد: برخی از مواد اولیه صنعت و تولید خودرو نیاز به ارز دارند و موجب افزایش قیمت خودرو می شود؛ اما همین افزایش قیمت باید منطقی و متعارف باشد. چرا که قیمت ارز حد و مرز مشخصی دارد. ایشان همچنین از وضعیت بی نظمی و حضور دلالان در بازار خرید خودرو گلایه کرد و مدعی شد با توجه به در نظر گرفتن قیمت نیروی انسانی، تورم، ارزبری و سایر مخارج تولید کالا، قیمت کنونی خودرو منطقی نیست.
شائبه های دپو و انبار کردن خودرو
به گفته بهرام نیا در راستای شائبه های دپو و انبار کردن خودروهای کف کارخانه، مردم دچار بی اعتمادی نسبت به وضعیت قیمت ها و خرید و فروش خودرو شدند. ایشان همچنین افزود: دستگاه های امنیتی و قضایی، تعزیرات و وزارت صمت باید قیمت خودرو ها را کنترل و نظارت نمایند. این درحالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته است از صنعت خودرو سازی و قطعه سازی به خوبی حمایت نماید.