دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

  • ۰
  • ۰

سایت دورهاتو به نقل از گزارش ایسنا، قیمت خودرو مانند بسیاری از کالاهای دیگر در هر کشوری متاثر از وضعیت اقتصادی آن کشور است. حال برای پاسخگویی به این سوال که چرا قیمت خودرو در بازار خرید خودرو و فروش خودرو در ایران بالا است، باید تاثیرپذیری این کالا از وضعیت و شاخص های اقتصادی و همچنین چالش های موجود در صنعت خودرو در کشور را مورد بررسی قرار داد. 

مقایسه قیمت خودرو با سایر کشورها

همواره مخاطبان و متقاضیان خودرو با مقایسه میان قیمت خودروهای داخلی و خارجی به این نتیجه می رسند که خودروهای داخلی با خارجی در بازار خرید خودرو و فروش خودرو از لحاظ کیفیت قابل قیاس نیستند و از لحاظ کیفیت پایین تر هستند. از آنجایی که دستمز نیروی کار پایین است. پس باید قیمت خودرو پایین تر باشد. اما این در حالی است که در بازار خرید و فروش خودرو بعد از تحریم ها قیمت خودرو با افزایش بی سابقه ای بالا رفته است. 

علت بالا بودن قیمت خودرو 

واژه گرانی با سطح در آمد افراد جامعه تعریف می شود. بنابراین ایجاد شکاف میان سطح درآمد طرف تقاضا و قیمت خودرو منجر به اطلاق واژه «گرانی» به کالایی همچون خودرو می‌شود. کاهش ارزش پول ملی روی سطح در آمد افراد جامعه تاثیر می گذارد و منجر به عدم توانایی خرید کالا و همچنین گرانی آن می شود. دولتی بودن دو شرکت خودرو ساز داخلی، قدیمی بودن تکنولوژی، بهره وری پایین، انحصاری بودن بازار خرید خودرو و فروش خودرو همگی باعث گران تمام شدن قیمت خودرو می شود. از این رو برای فرد متقاضی که درآمد پایینی دارد قیمت خودرو جزو کالاهای گران محسوب می شود.